Prečo naplánovať firemné školenie v tatrách

19. júla 2019

Ďalší článok z hotelového prostredia je tak trochu špecifický. Budeme hovoriť o lokalite Vysokých Tatier a o tom, ako môže byť prínosom pre firemné školenie či podujatie. Hotel Atrium v Novom Smokovci je tretím členom siete Trinity Hotels a pred 4 rokmi prešiel pútavou rekonštrukciou. Svojou lokalitou je určite lákadlom, mňa však zaujímali inšpirujúce detaily, ktoré nás môžu nalákať na pracovnú cestu do Tatier.

O tom, aké sú špecifiká kongresového hotela v typicky turistickej lokalite a o tom, prečo túto lokalitu volí čoraz viac firiem, som sa rozprávala s Miškou Žembovou, obchodnou riaditeľkou hotel ATRIUM HIGH TATRAS v Novom Smokovci..

Miška, Ty v hoteli pôsobíš už štvrtý rok a bola si pri zrode viacerých zmien. Priblíž nám na úvod tvoj pohľad na váš hotel.

V tom základnom pohľade sa nelíšime od iných kongresových hotelov. To, čo nás odlišuje je členstvo v sieti Trinity Hotels, čo nesie viaceré výhody a benefity pre klientov. Náš hotel sa nachádza v Novom Smokovci, ktorý je v rámci Tatier ľahko dostupný priamo z diaľnice. Hotel prešiel prvou významnou rekonštrukciou, vďaka ktorej sa pýšime priestormi, ktoré zatiaľ nemajú na Slovensku obdobu. Hotel Atrium nie je kongresový gigant, kapacitou priestorov sme boli zameraní skôr na podujatia do 170 ľudí. Schválne hovorím v minulom čísle, lebo aj v tomto smere nás čaká rekonštrukcia a pozitívna zmena, na ktorú sa veľmi tešíme. Ale aby mohli prísť nové rekonštrukcie aj v tejto téme, museli sme ukázať, že firmy do Tatier jednoducho chcú vycestovať a že im máme naozaj čo ponúknuť.

A presne tie detaily ma zaujímajú. Ako sa vám to podarilo a prečo firmy merajú stovky km práve k vám?

Čakali nás nové akvizície a tak trochu znovu uvedenie na trh medzi firemnú klientelu. Vytvorili sme nové portfólio služieb a rozšírili ponuku o eventy na kľúč.

Do toho nové priestory, nový priestranný vodný svet, súkromná hotelová kinosála či kulinárské štúdio. Všetko sa pekne dopĺňalo a bolo pripravené na nové požiadavky trhu. Získali sme výhodu ako ponúkať niečo nové a moderné. Odvolávať sa na NOVINKY však nebol náš hlavný motív. To, čo robíme inak je dôraz na detail a zážitok. Marketingový riaditeľ Trinity Hotels zaviedol do praxe veľmi príznačné motto „Prenájmom priestorov to nekončí“. A musím povedať, že to presne vystihuje našu prácu. Takže moja odpoveď na otázku „Prečo firmy merajú stovky km práve k nám?“, bude v dvoch rovinách:

  • Tá jedna je o nás a prístupe, ako vidieť veci inak. O detailoch, ktoré dajú klientovi riešenia a o pridanej hodnote, ktorú síce hľadať nemusel, ale ktorá zaručí, že z bežnej pracovnej cesty môže byť tá najlepšia akú kedy vo firme organizovali.
  • Druhá rovina nesie názov spoločnej hotelovej siete Trinity Hotels & Resorts a benefity s tým spojené. Jednoducho sme sa obliekli do šatu TRINITY, nastavili štandardy po vzore ostatných členov siete (pozn. Hotel Senec **** a Hotel Sitno ****) a tak trochu zmenili identitu hotela. Veľmi nám pomohlo nebyť samotným hráčom v poli. Spoločné benefity hotelovej siete sú pre firmy lákavé. Získali sme nových zákazníkov, ale aj firmy, ktoré chceli zmenu.

Jednoducho sme dostali sme výzvu, ako predať špecifický produkt školení a seminárov v prostredí Vysokých Tatier.

Výzva znie dobre, ako zareagovali firmy?

Cieľom nebolo predať hotel, ale ukázať nový spôsob školení a kongresov v prostredí, ktoré ľudí nakopne. K tomu tvorba nových produktov šitých na mieru do Tatier. Bavilo ma to a baví ma to dodnes. Zamerali sme sa na firmy, ktoré chcú spojiť školenia, porady či workshopy s teambuildingom. Tatry sú našou slovenskou dominantou a myslím si, že už len myšlienka usporiadať firemné podujatie v Tatrách dodáva charakter výnimočnosti. A to nás motivovalo k vytvoreniu takého balíku služieb, ktoré budú s touto víziou korešpondovať a zároveň budú ľahko dostupné. Nezáleží na tom, či ide o malé školenie do 20 ľudí alebo celodenný kongres. Na detailoch záleží a to je naše motto. Držíme sa toho, že prenájmom priestorov to nekončí a najviac nás teší, keď klientovi môžeme ponúknuť niečo navyše. Odborníci z obchodu by to označili za „upsell“, nám však ide o zážitok a doladenie služieb do maximálnych detailov. Každú jednu vec, ktorú ponúkame sme si najprv sami vyskúšali. Ponúkame zážitky a emóciu, ktorú sme sami zažili. A v tom je ten rozdiel, ponúknuť k prenájmu priestorov aj niečo iné, niečo, čo dodá podujatiu tzv. čerešničku na torte.

Ak by sme chceli mať školenie vo vašom hoteli, aký teambuilding mi ponúkneš?

Určite teambuilding na skale. Patrí síce k najmladším eventom v našej ponuke, ale rozhodne k tým najlepším. V našom tíme sme si ho vyskúšali a dodnes mám silnú emóciu, keď si na to spomeniem. Podľa názvu môže pôsobiť náročne. Opak je však pravdou. Je nenáročný na fyzickú zdatnosť a hlavne dá sa prispôsobiť skupine podľa zvolenej náročnosti či cieľov. My sme v rámci teambuildingu absolvovali lezenie na holej stene v troch úrovniach a následne výstup na ferratu. Všetko sa odohráva v Tatranskej kotline len pár km od nášho hotela. Odvoz aj dovoz, všetko zabezpečíme my, ako aj  výstroj a inštruktorov z radov horskej záchrannej služby. Táto aktivita je nenáročná na čas, no svojím obsahom a zameraním je tou najväčšou vzpruhou. Naozaj ide o aktivitu, ktorá je vhodná pre malé ale aj väčšie skupiny. No a potom to už je len o tom, koľko času kto má. Rovnako môže byť celodennou témou na naozaj pravý tatranský teambuilding.

My sme si tento teambuilding naplánovali ako aktivitu po školení. Cieľom bolo zažiť niečo nové, ale výsledok prekonal očakávania. Doslova nás táto disciplína nakopla.  A to doslova, myslím doslova ???? Takže ak niečo odporučiť, tak TEAMBUILDIGN NA SKALE. Prekonáte na prvý pohľad neprekonateľné, vystúpite z komfortnej zóny a podporíte tímového ducha.

Následne odporúčam večerný workshop či brainstorming s kolegami v našej vinárni … kreatívne nápady ale aj konštruktívne riešenia sa budú len hrnúť.

Vysoké Tatry sú lákadlom aj v zime, preto máme pripravenú aj zimnú variantu zážitkových teambuildingov. Túto alternatívu využívajú firmy, ktoré mávajú koncoročné večierky, či Vianočné párty. Cez deň športové aktivity a večer tematický večierok. A prečo si následne nepredĺžiť pobyt, keď už sa nachádzajú v zasnežených Tatrách. Výzva predať kongresový hotel v typickej turistickej lokalite bola pre nás o tom, ako spojiť príjemné s užitočným. Úlohou bolo neponúkať len prenájom priestorov, ale aj niečo navyše.